Sales Executive / Account Manager inom Solution Sales till Infobric

Infobric Workorder

Ort: Stockholm

Omfattning: Tillsvidareanställning

Sista ansökningsdag: 2022-10-06

Dina Arbetsuppgifter

Nu är det dags att stärka upp vårt team med en driven Sales Executive till vårt kontor i Stockholm! Trivs du i en entreprenöriell atmosfär och vill driva arbetet i Stockholm? Då kan den här rollen vara något för dig!

Vi har sedan 2004 – under namnet AddMobile – varit en viktig spelare i digitaliseringen av bygg-, service- och anläggningsbranschen. 2021 fick vi nya ägare och blev en del av Infobric Group under namnet Infobric Workorder.
Infobric är idag ett ledande SaaS-bolag i Norden och nu har du chansen att både få ta del av en stor koncerns häftiga resa och samtidigt få en familjär känsla från kollegorna på kontoret i Malmö och i Stockholm. Helt klart det bästa av två världar!
Som tjänsteområdet Workorders nya lösningssäljare kommer du att förmedla och sälja projekthanteringssystem till byggbranschen i Sverige. Målet är att förenkla, effektivisera och öka lönsamheten hos kunderna. Våra kunder befinner sig främst i Stockholm med omnejd, men vissa resor i landet kan förekomma. Det är allt från mindre installationsföretag till Sveriges största byggföretag, vilket innebär en stor variation på många sätt. Du kommer främst ha fokus på nyförsäljning, men du kommer även ha hand om befintliga kunder, samt hantera långsiktiga samarbeten. I ditt ansvarsområde som lösningssäljare arbetar du på så vis med hela säljcykeln, från prospektering till att signa avtal med dina kunder.

Din Profil

Som ett resultat av systemets komplexitet är det viktigt att du är målmedveten, uthållig i dina affärer och klarar att hålla motivationen på topp under hela säljprocessen. En stor dos tålamod efterfrågas samt en förmåga och vilja att förstå kundernas behov och förväntningar.
Du behöver inte vara ett proffs på varken den här typen av system eller byggbranschen men vi hoppas att du har en fallenhet att förstå komplexiteten och har ett logiskt tänkande. För att kunna ge de bästa lösningarna till kunderna krävs lyhördhet och även ett bra samarbete med den interna Customer Success-avdelningen samt Workorders egna utvecklare.
Att du är affärsmässig i dina relationer, har en god kommunikativ förmåga och ett förtroendeingivande arbetssätt är något vi också räknar med.
Infobric Workorder söker en riktig vinnarskalle och anser att det egna drivet är det som får dig att lyckas i denna roll. Planen är att du ska bli den bästa säljaren på marknaden – hur detta sker är upp till dig. Med denna frihet under ansvar är det därför bara du som sätter gränserna för dina framgångar och resultat!

Mer konkret hoppas vi att du även uppfyller följande förväntningar:
  • På säljavdelningen jobbar personalvetare, språkvetare och ingenjörer. Vilken bakgrund du har spelar alltså mindre roll men vi ser gärna att du tagit dig igenom en längre utbildning.
  • Minst 3 års erfarenhet av tjänsteförsäljning inom B2B av olika komplexa lösningar är meriterande, men det är inte negativt om du har mer erfarenhet än så. Har du även jobbat inom samma bransch och med liknande kunder är du vår perfect match!
  • Goda kunskaper inom Office-paketet och en förmåga att lära sig nya system snabbt.
  • Du behärskar svenska flytande och har även grundläggande kunskaper inom engelska.
  • B-körkort är obligatoriskt för att kunna ta sig runt till kunderna.

Övrig Information

Placeringsort: Hammarby Sjöstad, Stockholm
Arbetstid: Kontorstider
Omfattning: Tillsvidare med tillämpad provanställning
Lön: Individuell lönesättning
Start: Omgående

Tycker du att beskrivningen passar in på dig och låter som en rolig utmaning? Ansök då till tjänsten redan idag. I den här rekryteringsprocessen kommer vi lägga stor vikt vid din personlighet och vi ser fram emot att läsa just din ansökan. Vi tillämpar löpande urval och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag.
Infobric har valt att samarbeta med Maxkompetens i den här rekryteringsprocessen.
Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare, Malin Rangstedt på malin.rangstedt@maxkompetens.se

Ansökningar via e-post mottages ej med hänvisning till GDPR.

Om Maxkompetens

Maxkompetens är ett av Sveriges ledande rekrytering och bemanningsbolag sedan 2003. Vi har kunduppdrag i hela landet och kontor i; Stockholm, Växjö, Kristianstad, Halmstad, Borås & Göteborg. Varje år tillsätter vi över 1200 jobb och har 250 anställda. Våra kompetensområden är HR & Lön, Ekonomi & Finans, Kundtjänst & Administration, Marknad & Försäljning, It & Teknik, Inköp & Logistik, Industri.

Varje människa har en fantastisk potential. Det är viktigt att ta vara på alla människors kompetens och erbjuda dem möjligheten att uppnå sina drömmar. Genom omsorgsfullhet, väl fungerande rekryteringsprocesser och hög kompetens hjälper vi människor och företag att mötas och lyckas tillsammans. En bättre värld helt enkelt! Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension.

Om Kundföretaget

Infobric Group är en ledande digitaliseringspartner för bygg- och anläggningsbranschen. De tillhandahåller en verktygslåda av nyckelfärdiga tjänster som är redo att integreras i deras kunders digitala ekosystem. Tillsammans med över 300 medarbetare i fyra länder är deras mission att skapa socialt hållbara och resurseffektiva arbetsplatser, där de tjänster de levererar gör jobbet säkrare och enklare för hundratusentals människor varje dag. Infobric Group ägs av Summa Equity som investerar i lösningar på globala utmaningar inom hållbarhet.
Här kan du även hitta mer information: www.infobric.se

Rekryteringsansvarig
Malin Rangstedt
malin.rangstedt@maxkompetens.se