Teknisk Bid Manager inom NW

Tele2

Ort: Stockholm

Omfattning: Tillsvidareanställning

Sista ansökningsdag: 2023-06-29

Dina Arbetsuppgifter

Drivs du av att jobba i teknisk framkant med många kontaktytor, där du får göra skillnad?
Har du någon form av nätverksbakgrund, som Projektledare, Service Manager eller affärsutvecklare och vill utvecklas vidare? Då kan den här rollen vara precis det du söker!

Vi på Tele2 erbjuder dig en central roll där du ges möjligheten att påverka utvecklingen utifrån marknadens behov.
Networking Solutions Design (B2B) ansvarar för framtagandet av lösningsförslag för Tele2:s större affärer inom privat och offentlig sektor, vilket består av att säkerställa att kunderna erbjuds rätt lösning till rätt pris.
Du kommer att ansvara för att i de större affärerna inom privat och offentlig sektor vara sammanhållande för Bid-arbetet av leverans, drift, support och konsulting inom området Networking Solutions. I rollen kommer du att jobba med framtagning av material och underlag till upphandlingar, avtalsförslag och offerter självständigt och/eller med äskade resurser.
Vidare kommer du ansvara för att verifiera avvikelser kring drift och support i kundlösningar och bidra till korrekt dokumentation och avlämning till leveransavdelningen. Du deltar i olika forum för att bidra till utveckling av våra produkter och tjänster i samarbete med Tele2:s produktchefer.

Vi söker nu en Bid solution expert som kommer att rapportera till Head of NW Solutions Design.

Fler arbetsuppgifter som ingår i rollen:
  • Du är ansvarig för att äska och säkerställa Networking Solutions resurser till Tele2:s Bid-team
  • Genomföra kundpresentationer
  • Sammanställa och stämma av resursbehov med verksamheten för att kunna rapportera utökade resursbehov,

svara på frågor och förtydliga underlag inför attest och sign-off-forum
  • Vara resurs vid utveckling av processer och rutiner
  • Stötta våra lösningsarkitekter med att dokumentera och utveckla processer och rutiner


NÅGRA ORD FRÅN REKRYTERANDE CHEF
Som en del av NW Solution Design-teamet jobbar du tätt tillsammans med våra säljare och övriga resurser inom Bid och du kommer att ha en viktig roll för att vi tillsammans ska kunna leverera ett vinnande lösningsförslag till våra kunder. Min ambition som ledare är att möjliggöra en kreativ miljö och där utbyte av kunskap står i centrum. NW Solution Design består av personer med hög kompetens och lång erfarenhet av NW Solutions.

Din Profil

Vi ser att du har någon form av nätverksbakgrund, antingen som Projektledare, Service Manager, gruppchef eller att du har en säljroll inom området.

Har du goda kunskaper inom ITIL är det mycket meriterande
Vi ser gärna att du har en mycket god ekonomisk förståelse där du kan se vilken effekt beslut kan ha på affären och helheten
Du är införstådd med olika typer av supportupplägg, exempelvis Ciscos
Du är en analytisk person som har lätt för att se samband och har en mycket bra förståelse för att arbeta med upphandlingar
Du är hanterar både svenska och engelska flytande, såväl i tal som i skrift

Vi Erbjuder Dig

… en omväxlande och rolig arbetsmiljö där du får möjlighet att göra skillnad på riktigt.
… en plats i en flexibel, prestigelös organisation som präglas av stark teamkänsla, högt engagemang och mycket glädje där din kompetens kommer att göra skillnad.
… stora möjligheter till spännande karriärvägar inom Tele2. Hos oss ligger din framtid i dina egna händer. Vi ger dig chansen att utvecklas genom interna utbildningar och vidareutvecklingsprogram.
… vi tar hand om dig, både i din roll på företaget, men även utanför. Hos oss finns möjligheten till ett flexibelt arbete och förmåner som rör hälsa, föräldralön och pension.

Vill du veta mer om Tele2 och oss som jobbar här, surfa in på www.tele2.se/karriar och läs mer.

Övrig Information

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med placering i Stockholm.

Eftersom vi arbetar aktivt med mångfald och en jämn könsfördelning ser vi gärna kvinnliga sökande till den här rollen.

I den här rekryteringsprocessen samarbetar vi med Maxkompetens. Vid eventuella frågor kan du kontakta rekryteringsansvarig, Malin Rangstedt, på malin.rangstedt@maxkompetens.se

Som ett steg i rekryteringsprocessen utför Tele2 en bakgrundskontroll på aktuella kandidater.

Om Maxkompetens

Maxkompetens är ett av Sveriges ledande rekrytering och bemanningsbolag sedan 2003. Vi har kunduppdrag i hela landet och kontor i; Stockholm, Växjö, Kristianstad, Halmstad, Borås & Göteborg. Varje år tillsätter vi över 1200 jobb och har 250 anställda. Våra kompetensområden är HR & Lön, Ekonomi & Finans, Kundtjänst & Administration, Marknad & Försäljning, It & Teknik, Inköp & Logistik, Industri.

Varje människa har en fantastisk potential. Det är viktigt att ta vara på alla människors kompetens och erbjuda dem möjligheten att uppnå sina drömmar. Genom omsorgsfullhet, väl fungerande rekryteringsprocesser och hög kompetens hjälper vi människor och företag att mötas och lyckas tillsammans. En bättre värld helt enkelt! Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension.

Om Kundföretaget

På Tele2 händer det ständigt nya saker och vi står nu inför en intressant resa framåt. Vi har Sveriges mest expansiva nät och några av Sveriges största organisationer som kunder. Det är en dynamisk miljö och vi har roligt på vägen, men vi klarar det inte på egen hand. Därför söker vi nu en Bid Manager som vill bli en del av Tele2!

Vi på Tele2 är stolta över att vårt företag bygger på modet att utmana det som andra tar för givet. Vi drivs av en absolut övertygelse om att saker alltid kan göras bättre genom att agera orädda och utmana hur saker kan och bör göras. Vi levererar och bygger vårt kundvärde genom våra värderingar; Reliable, Insight Driven and Collaborative – det kallas "Tele2 Way". Vi fokuserar på enkelhet i varje uppgift vi åtar oss och strävar efter att skapa obegränsade möjligheter.

Rekryteringsansvarig
Malin Rangstedt
malin.rangstedt@maxkompetens.se