Supply Chain Manager till Dasa Control Systems i Växjö

Dasa Control Systems

Ort: Växjö

Omfattning: Tillsvidareanställning

Sista ansökningsdag: 2023-06-25

Dasa Control Systems AB startades 1989 och har idag 33 anställda. Vi är specialiserade på intelligenta styr- och informationssystem för tunga fordon, främst inom skog, entreprenad och materialhantering. Utveckling, produktion och försäljning styrs från huvudkontoret i Växjö och systemlösningar från Dasa levereras till kunder i hela världen. Vi skapar optimala lösningar för våra kunder då vi utvecklar såväl hårdvara som mjukvara och tar ansvar för det totala systemets funktionalitet i maskinen. Sedan 2012 ingår Dasa Control Systems i Indutrade-group.

Maxkompetens söker för en direktrekrytering en Supply Chain Manager till Dasa Control Systems AB i Växjö!

Dina Arbetsuppgifter

I rollen som Supply Chain Manager kommer du ansvara för att driva och utveckla organisationens inköps- och produktionsarbete. Du kommer ha budget och personalansvar för avdelningen Inköp, Produktion och Service.

Som Supply Chain Manager kommer du även:
  • Planera, leda och fördela arbetet inom de olika avdelningarna.
  • Driva och leda inköpsarbetet med syfte att utveckla och effektivisera organisationens försörjningskedja.
  • Säkerställa att produktionsarbetet löper så effektivt som möjligt och med högsta kvalitet.
  • Leda projekt inom förbättringsområdena Lean och 5S, både för tillverkning och logistik.

Hos Dasa Control Systems AB kommer du ingå i ett familjärt bolag där fokus ligger på fortsatt tillväxt. Du kommer arbeta i en tvärfunktionell arbetsmiljö där alla arbetar tillsammans mot uppsatta mål och strategiska planer. Som medarbetare ingår du i en platt organisation där det ständigt finns möjligheter att vidareutveckla din arbetsroll. I rollen som Supply Chain Manager kommer du att ingå i Dasa Control Systems ledningsgrupp, tillsammans med VD, Ekonomichef, Utvecklingschef samt Försäljnings- och Marknadschef. Rapportering sker direkt till VD.

Din Profil

Vi söker dig som har mångårig arbetslivserfarenhet av inköp och produktion i en ledande befattning. Vidare är du trygg i din yrkesroll och strävar ständigt efter att förbättra och utveckla organisationens flöden och arbetssätt. I rollen som Supply Chain Manager kommer du vara en del av Dasa Control Systems ledningsgrupp och vi ser därför att du som söker är van att arbeta med strategiska och långsiktiga frågor. Som ledare är du närvarande, inlyssnande och engagerad. Du förstår vikten av ett kommunikativt och situationsanpassat ledarskap.

Som person är du analytisk och strategiskt lagd. Du strävar ständigt efter att utveckla din organisation och trivs som bäst på arbetet när du får ha en ansvarstagande roll. Vidare får du som mest energi när du får arbeta med effektivisering och smarta samt hållbara lösningar. För att trivas i den här rollen och på Dasa tycker du om att arbeta såväl strategiskt och långsiktigt som hands-on med operativa uppgifter.

För att vara aktuell för tjänsten har du som söker:
  • Mångårig arbetslivserfarenhet inom Inköp och Produktionsledning.
  • Erfarenhet av att sitta i en ledningsgrupp med strategiska frågeställningar.
  • Framgångsrikt drivit effektiviseringsarbete med fokus på kvalitet och hållbarhet.
  • Goda kunskaper inom Officepaketet samt vana att arbeta i affärssystem.
  • Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, i tal och skrift. Har du även språkkunskaper inom tyska ser vi detta som positivt.

Har du som söker tidigare erfarenheter inom Lean och 5S ser vi detta som mycket meriterande.

Övrig Information

  • Placeringsort: Växjö
  • Start: Enligt överenskommelse.
  • Varaktighet: Tillsvidare
  • Arbetstid: måndag-fredag, dagtid/heltid.

Dasa Control Systems har valt att samarbeta med Maxkompetens i denna rekryteringsprocess. Har du frågor angående tjänsten så kontakta gärna ansvarig rekryterare på Maxkompetens, Lisa Andersson på telefon 073-436 81 02.
Urval och intervjuer kommer ske löpande i denna process så ansök gärna på www.maxkompetens.se redan idag!
Ansökningar via e-post mottages ej på grund av GDPR.

Om Maxkompetens

Maxkompetens är ett av Sveriges ledande rekrytering och bemanningsbolag sedan 2003 och har kontor på fem orter fördelade på Kristianstad, Växjö, Halmstad, Borås och Stockholm. Varje år tillsätter vi över 1200 jobb och varje dag har vi ca 280 konsulter ute på uppdrag. Våra kompetensområden är HR & Lön, Ekonomi & Finans, Kundtjänst & Administration, Marknad & Försäljning, It & Teknik, Inköp & Logistik, Industri.

Varje människa har en fantastisk potential. Det är viktigt att ta vara på alla människors kompetens och erbjuda dem möjligheten att uppnå sina drömmar. Genom omsorgsfullhet, väl fungerande rekryteringsprocesser och hög kompetens hjälper vi människor och företag att mötas och lyckas tillsammans. En bättre värld helt enkelt! Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension.

Rekryteringsansvarig
Lisa Andersson
+46 73 436 81 02 Lisa.Andersson@maxkompetens.se