Ekonomiadministratör med servicekänsla till Griffel AB
Griffel AB
Ort: Växjö
Omfattning: Provanställning
Sista ansökningsdag: 2024-11-27
Är du en engagerad ekonom som söker en roll där du får kombinera dina administrativa färdigheter med fler människomöten? Vill du bli en del av ett företag som värdesätter personlig utveckling, trivsel och gemenskap? Griffel AB söker nu en serviceinriktad ekonomiadministratör till vårt team i Växjö – en spännande möjlighet för dig som vill utvecklas både professionellt och personligt i en dynamisk och familjär miljö. Läs gärna mer om oss längre ner och besök oss på Griffel.se
Dina Arbetsuppgifter
Som ekonomiadministratör hos oss på Griffel AB får du en varierad arbetsdag där du inte bara kommer arbetar med ekonomi och administration, utan även är vårt ansikte utåt mot besökande. Dina främsta arbetsuppgifter kommer vara:
- Kund- och leverantörsreskontra.
- Stötta ekonomiansvarig inför månadsbokslut, årsbokslut och med löpande bokföring.
- Fakturahantering.
- Bemanna receptionen och ansvara för det praktiska inför kundevents, större möten eller liknande.
- Hantera kundärenden gällande ekonomi via telefon och mail.
- Stötta ekonomiansvarig vid lönehantering och marknadsföringsaktiviteter.
Din Profil
Vi söker dig som är en serviceinriktad och noggrann ekonom med erfarenhet eller relevant utbildning. Du trivs med att vara spindeln i nätet och har ett strukturerat arbetssätt. Samtidigt är du flexibel och uppskattar att växla mellan olika arbetsuppgifter– oavsett om det gäller att hjälpa till med ekonomiadministration eller möta kunder och kollegor i receptionen. Har du erfarenhet av system som Visma Administration FinQR eller Medius GO är det bra, men viktigast är din positiva attityd och din vilja att jobba mot gemensamma mål.
Vi Erbjuder Dig
Hos oss på Griffel AB kommer du till en arbetsplats som värdesätter trivsel och engagemang. Vi har en stöttande kultur där hjälpsamma kollegor alltid finns nära till hands. Vi har nyligen flyttat in i nya fräscha lokaler som är inredda av proffs för att passa vår verksamhet, skapar en stimulerande arbetsmiljö och är något som bidrar till ökad motivation och gemenskap. Dessutom erbjuder vi förmåner såsom friskvårdsbidrag, friskvård på arbetstid och flexibla arbetstider när det behövs. Här får du möjlighet att kombinera din kärlek till siffror med möten med människor.
Övrig Information
- Placeringsort: Växjö, nya kontoret på Linnégatan
- Omfattning: Heltid, klockan 08–17
- Varaktighet: Tillsvidare
- Lön: Individuell lönesättning tillämpas
Griffel har valt att samarbeta med Maxkompetens i denna rekryteringsprocess. Om du har frågor om företaget eller tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Nathalie Stjärned på nathalie.stjarned@maxkompetens.se eller på telefon 073 320 56 35.
Urval och intervjuer sker löpande, så ansök gärna på www.maxkompetens.se redan idag! På grund av GDPR kan vi inte ta emot ansökningar via e-post, utan du söker tjänsten via Maxkompetens hemsida.
Vi ser fram emot att höra från dig och diskutera hur du kan bli en viktig del av teamet på Griffel!
Om Maxkompetens
Maxkompetens är ett av Sveriges ledande rekrytering och bemanningsbolag sedan 2003 och har kontor på fem orter fördelade på Kristianstad, Växjö, Halmstad, Borås och Stockholm. Varje år tillsätter vi över 1200 jobb och varje dag har vi ca 280 konsulter ute på uppdrag. Våra kompetensområden är HR & Lön, Ekonomi & Finans, Kundtjänst & Administration, Marknad & Försäljning, It & Teknik, Inköp & Logistik, Industri.
Varje människa har en fantastisk potential. Det är viktigt att ta vara på alla människors kompetens och erbjuda dem möjligheten att uppnå sina drömmar. Genom omsorgsfullhet, väl fungerande rekryteringsprocesser och hög kompetens hjälper vi människor och företag att mötas och lyckas tillsammans. En bättre värld helt enkelt! Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension.
Varje människa har en fantastisk potential. Det är viktigt att ta vara på alla människors kompetens och erbjuda dem möjligheten att uppnå sina drömmar. Genom omsorgsfullhet, väl fungerande rekryteringsprocesser och hög kompetens hjälper vi människor och företag att mötas och lyckas tillsammans. En bättre värld helt enkelt! Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension.
Om Kundföretaget
Griffel är en helhetsleverantör av IT-tjänster till företag och med våra fyra affärsområden – kommunikationstjänster, servertjänster, verksamhets- IT och produktområde Sharp – hjälper vi våra kunder att utveckla sina verksamheter. Med stort engagemang och personligt bemötande erbjuder vi helhetslösningar som förenklar en digital vardag. Vi erbjuder helt enkelt våra kunder pålitlig IT som bara funkar.
Vi på Griffel har alltid jobbat hårt för att skapa det vi kallar Griffelandan. Det är denna värdegrund som förenar oss, som gör oss starka men också helt unika. I Griffelandan har varje enskild medarbetare en lika viktig roll och lika stort ansvar. På Griffel ska vi eftersträva ett tillåtande arbetsklimat där alla kan känna hög delaktighet i stort och smått. Det ska främja egna initiativ och skapa ett stimulerande och utvecklande klimat – och inte minst viktigt, det ska bidra till att vi har kul tillsammans på jobbet.
Vi på Griffel har alltid jobbat hårt för att skapa det vi kallar Griffelandan. Det är denna värdegrund som förenar oss, som gör oss starka men också helt unika. I Griffelandan har varje enskild medarbetare en lika viktig roll och lika stort ansvar. På Griffel ska vi eftersträva ett tillåtande arbetsklimat där alla kan känna hög delaktighet i stort och smått. Det ska främja egna initiativ och skapa ett stimulerande och utvecklande klimat – och inte minst viktigt, det ska bidra till att vi har kul tillsammans på jobbet.
Rekryteringsansvarig
Nathalie Stjärned
+46 73 320 56 35 nathalie.stjarned@maxkompetens.se